https://www.traditionrolex.com/26
PERFORMANCE DAY
Kurator: Katia Krupennikova |
otwarcie: 8/04 g. 18.00 wstęp wolny
|
|||
Performans The She The Same jest częścią większego projektu o tej samej nazwie składającego się z krótkich filmów, performansów oraz obrazów, w których doświadczenie naszej "drugiej połówki" zostało porównane z fantomowym bólem kończyn. Odwołując się do mitologii, według których każdy człowiek u zarania dziejów został rozdzielony od swojej "drugiej połówki", owa "zagubiona połówka" może być odczuwana jako fantomowa kończyna bądź ciało. Ten prowadzony z pomocą neurobiologa projekt badawczy zgłębia sposoby, jakimi rekonstruujemy nasze własne ciała oraz ciała naszych kochanków. W jaki sposób percepcja tych skonstruowanych "ciał" wpływa na naszą psychikę nawet wtedy, kiedy ich już nie ma? Jednocześnie idea drugiej połówki jest wygodnym narzędziem wytwarzania oczekiwań, pragnień wykorzystywanych przez przemysł romantyzmu (tzn. przedsięwzięć kapitalistycznych, które zarabiają na społecznych konstruktach romansu i miłości). Więcej: www.csw.art.pl |
||||
Organizacja: Maciej Łepkowski |
9/04 g. 18.00 wstęp wolny
|
|||
Drugie spotkanie w ramach cyklu Środowisko i Przemysł poświęcone będzie protestowi mieszkańców wsi Żurawlów przeciwko wydobyciu gazu łupkowego. Od ponad trzech miesięcy mieszkańcy Żurawlowa blokują drogę prowadzącą na teren, na którym firma Chevron zamierza prowadzić odwierty. Przez 24 godziny na dobę ludzie czuwają na blokadzie gotowi w każdej chwili zatrzymać ciężki sprzęt górniczy. Protest nosi nazwę Occupy Chevron. Więcej: www.csw.art.pl
|
||||
MARTHA ROSLER: Mieszkalnictwo. Lokale socjalne - nowy standard w nowej Polsce. Uczestnicy: Katarzyna Czarnota, Jakub Grzegorczyk,Jarosław Urbański Dorota Grobelna |
12/04 g. 17.00 wstęp wolny
|
|||
Brak mieszkań socjalnych oraz często ich substandardowy charakter stanowi poważny problem społeczny. Jednocześnie nie jest on przedmiotem debaty publicznej. Rodziny najuboższe są zatem sukcesywnie spychane lub wysiedlane do kontenerowych osiedli lub od pokoleń mieszkają w barakach, zrujnowanych kamienicach, hotelach robotniczych czy domkach letniskowych. Jeżeli władze lokalne decydują się na wybudowanie nowych mieszkań, są one monitorowane i pilnowane przez ochroniarzy. Więcej: www.csw.art.pl |
||||
MARTHA ROSLER: Płeć kulturowa / Gender.Grupowe filmowanie pracy niewidzialnej Organizacja: Ewa Majewska, Aleksandra Polisiewicz, Mateusz Janik |
13/04 g. 12.00-17.00 wstęp wolny
|
|||
Projekt Grupowe filmowanie pracy niewidzialnej ma na celu ukazanie pęknięć i strategii oporu w obszarze pracy niewidzialnej, a także tych, którzy/które ją dziś wykonują, przede wszystkim kobiet. Zaproszenie skierowane jest do wszystkich chętnych do wzięcia udziału w produkcji nielinearnej, eksperymentalnej narracji filmowej o pracy niewidzialnej, odnoszącej się do feministycznych prac Marthy Rosler oraz innych artystek i teoretyczek/teoretyków. Projekt ma charakter otwarty i polega na dyskusji o pracy niewidzialnej i pracy nad filmem, który zostanie zmontowany przez Syreny.tv . Więcej: www.csw.art.pl |
||||
WYSTAWY |
||||
AKTUALNIE TRWAJĄCE WYSTAWY: |
||||
do 13/04 VIDEO ROOM: Goshka Macuga Niekonsensualny akt (w toku). Pierwszy szkic Kuratorka: Katia Krupennikova do 20/04 Bank Pekao PROJECT ROOM: Daria Malicka Unheimlich Kurator: Marcin Krasny Koordynacja: Katarzyna Tomczak-Wysocka do 21/04 CZAS PRZYSZŁY DOKONANY. Współczesna sztuka z Niemiec. Kuratorzy; Angelika Stepken, Philipp Ziegler do 18/05 Martha Rosler PORADNIK DLA ZAGUBIONYCH: jak odnieść sukces w nowej Polsce Kuratorzy: Adam Mazur, Kaja Pawełek do 8/06 KILKA GRAMÓW CZERWONEGO, ŻÓŁTEGO, NIEBIESKIEGO. Kurator: Ewa Gorządek |
||||
Wykłady / Dyskusje / Konferencje |
||||
LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI 2014: Zrozumieć rewolucję Spotkanie II
W spotkaniu udział wezmą: Heba Amin, Mariya Gonchar, Klio Krajewska Spotkanie poprowadzi Edwin Bendyk, kurator projektu |
10/04 g. 18.00 wstęp wolny
|
|||
Spotkanie drugie: Media Rewolucji Lenin zalecił Bolszewikom, by po wybuchu rewolucji w pierwszej kolejności opanowali pocztę, telegraf i telefon. Świadomość znaczenia mediów komunikacji społecznej mieli liderzy rewolucji francuskiej, dlatego m.in. inwestowali w rozwój telegrafu optycznego. Rewolucje drugiej dekady XXI wieku często określa się mianem twitterowych lub facebookowych, by podkreślić znaczenie, jakie w ich przebiegu odegrały nowe, cyfrowe media. Więcej: www.csw.art.pl |
||||
MUZYKA |
||||
DISRUPTIVE IMPULSES koncert |
4/04 g. 20.00 bilety 15 PLN |
|||
Projekt Disruptive Impulses stanowi prezentację aktualnych działań trzech artystów: Ryana Jordana (UK), Gerarda Lebika (PL) i Macieja Ożoga (PL), których performensy w zróżnicowany sposób podejmują problem wykorzystania wszelkich dostępnych źródeł dźwięku w krytycznych, nastawionych na ekstremalne doświadczenie psychofizyczne eksperymentach audiowizualnych. Korzystając z zmodyfikowanych bądź skonstruowanych przez siebie urządzeń i instrumentów realizują wydarzenia dźwiękowo-wizualne, w których, z jednej strony, istotną rolę odgrywa wywoływanie u uczestników intensywnych przeżyć psychosomatycznych, z drugiej krytyczny namysł nad rolą wszechobecnych technologii w codziennym życiu i wpływie ich często niezauważalnego i nieuświadamianego działania na ludzką aktywność i procesy życiowe w hybrydycznym bio-technologicznym ekosystemie. Więcej: www.csw.art.pl |
||||
EKIN FIL + CETIEU koncert |
9/04 g. 20.00 bilety 15 PLN |
|||
Ekin Fil to solowy projekt Ekin Üzeltüzenci, która wcześniej śpiewała i grała na klawiszach w noise-rockowym trio Proudpilot . Jej muzyka jest bardzo osobista i czarująco delikatna. Porusza się swobodnie pomiędzy industrialnym noisem, przetykanym ambientem a lirycznym opowiadaniem sennych historii. Jej pierwszy mini album We Are Hours podsumowuje doświadczenia Ekin z eksperymentami komputerowymi, ukazuje jej dziką i ciemną stronę . Po tej płycie, brzmienie jej muzyki stało się bardziej miękkie i nadal pozostało delikatne. W 2009 roku wydała kolejny album Soon, a w 2011 kasetę w kalifornijskim wydawnictwie Root Strata pt. "Language", na której przedstawiła kolejna odsłonę swoich mglistych muzycznych pejzaży przetykanych ciemnym hipnotycznym śpiewem. W 2013 wydała kolejną płytę w wytwórni Students of decay z San Diego, na którym jakby odsłoniła nieco zasłony i wpuściła więcej światła do swojej muzyki. Ekin Fil występowała m.in. w Istambule, Berlinie, Hamburgu, Krefeld, Offenbach, Kolonii, Valetta (Malta). Jej piosenka Welcome znalazła się na niemieckiej kompilacji Nonpop . Wzięła udział w nagraniach wokali dla Jefre Cantu-Ledesma's Roam the Milky Way, Biblo's Noon and Common Sensations. Więcej: www.csw.art.pl |
||||
KINO.LAB |
||||
POKAZ SPECJALNY:Michelangelo Pistoletto
|
3/04 g. 18.00 wstęp wolny |
|||
Relacja, jaka połączyła Michelangelo Pistoletta, światowej sławy artystę z reżyserem Danielem Segre, stała się przełomowym momentem w karierze Segre. Tych dwóch twórców spotkało się na konferencji prasowej podczas Prix Italia we wrześniu 2012; w grudniu 2012 roku rozpoczęli współpracę nad filmem dokumentalnym poświęconym Pistoletto. Podczas wspólnej pracy w Cittadellarte Fondazione Pistoletto w miejscowości Biella, odkryli jak wiele mają wspólnego pod wzgędem swoich zapatrywań na społeczne zaangażowanie.
Organizatorem pokazu jest Włoski Instytut Kultury w Warszawie. Więcej: www.kinolab.art.pl
|
||||
Cień wampira / Shadow of the Vampire
USA 2000 Reż. Elias E. Merhige 92’
|
5/04 g. 17.00 6/04 g. 16.30 9/04 g. 20.30 bilety 12/14 PLN |
|||
Fikcyjna ekranizacja kulisów powstania słynnego filmu Nosferatu Friedricha Wilhelma Murnaua. Mamy rok 1922. Friedrich wraz z ekipą filmową przybywa do Europy Środkowo-Wschodniej. Tu bowiem przebywa odtwórca roli głównej, niejaki Max Schreck. Ma on zagrać legendarnego wampira Nosferatu. Murnau pragnie nakręcić dzieło życia, dlatego dziwne i niespotykane zachowanie Schrecka objaśnia on całkowitym oddaniem roli (metoda Stanisławskiego). Tylko Murnau zdaje sobie jednak sprawę, że mają do czynienia z prawdziwym wampirem. Więcej: www.kinolab.art.pl |
https://www.traditionrolex.com/26